tisdag 16 september 2008

upp som en sol...

i dagens metro, under avdelningen trend får de senaste århundradernas kamp för kvinnors rättigheter en välbehövlig push framåt. under rubriken kvinnomakt i kostymbyxa får vi lära oss att
vill du bli en powerkvinna, låt maskulint möta feminint i höst.
äntligen kommer kvinnor bli rättmätigt representerade på vd-poster och i styrelser. svarta kostymbyxor is the way to go.

vidare läste jag även om fanny mae. freddie mac och lehman brothers. känns det igen? kanske tror man att det är artistlistan på en stundande countrygala. när man sedermera inser att dessa är namn på amerikanska banker blir den ekonomiska krisen i usa mer gripbar och förståelig.

på vägen från gullmars har jag hittat världens finaste sprayhälsning. det blir inte bättre!

lärde mig idag efter mitt fotograferande att det inte bara är kullersten och trappor som får denna i övrigt graciösa donna att falla som en fura. även höjdförändringar i asfalt kan få mig på platt fall. nåt roande måste man ju bjuda de stackars uttråkade årstakidsen på..

nu förstår i alla fall jag vilka de varnar om nivåskillnader i tunnelbanan då man stiger av.

imorn släpper förresten the streets nytt! everything is borrowed är titeln och det håller vi på!

Inga kommentarer: