fredag 10 oktober 2008

radioredigering

de två senaste veckorna har jag ägnat mitt liv helt, eller i alla fall delvis åt radiojournalistik. det har varit så extremt roligt att få redigera och fippla med diverse ljud.

till mitt reportage fick jag tips av veronika i min klass om dj-kollektivet sister uppsala/playsister och genom dem kom jag i kontakt med en supercool tjej vid namn nicole carter.

hon lät mig hänga med henne till replokalen då hon repade en kväll. hon bjöd på massa härliga minimalmixar och hade en sjukt härlig inställning till musik.
jag klippte och grejsade med redigeringsarbetet och till slut fick jag ihop ett inslag på drygt fyra minuter innehållandes en hel del musik som jag blev nöjd med.
ska försöka få upp reportaget här då jag listat hur det hela går till... annars kan jag maila det till intresserade själar såklart!!
läs mer om sister uppsala

Inga kommentarer: