torsdag 9 oktober 2008

hembesök lägligt nog vid jazzen

efter att med tårögs hemlängtan betraktat massa kära umebor i diverse facebookalbum beslutade jag mig igår att boka in en hemresa. lämpligt nog är det ju jazzfestival i hembygden i slutet av denna månad, så varför inte slå två flugor i en smäll?

det galna är att en gammal favorit från boston, guru från fantastiska gangstarr är bokad tillsammans med en av france's finest mc solaar. deras samarbete på jazzmatazz är inget annat än magiskt. , the good, the bad - le bien, le mal.(he vort ju int igår detta vorde gjorts).



men en minilektion i det franska språket är dessutom äldrig fel. oui oui!

det ska dessutom bli riktigt kul att se cleo som likt guru och solaar spelar på fredagen. cleo har släppt witness the empress, en singel på vilken syster sol även medverkar.

kolla schemat och fixa biljetter så vi kan shaka i lag på fredagen!

umeåjazz

i övrigt är jag mitt upe i intensivt redigeringsarbete. de två senaste veckorna har vi haft radiojournalistik på agendan och denna vecka är det reportagegörar dax. otroligt trevligt!

jag hade turen att få komma i konatkt med en asgrym tjej som dj-ar, nicole. jag fick följa med henne en kväll då hon repade. lyssna på hennes mixar och snacka lite skit. very lovely!

det redigeringen går ut på är att klippa ut det bästa, klippa bort oonödiga ljud och mixa in det hela med kool bakgrundsmusik. detta är lätt det roligaste jag någonsin gjort i skolväg..

Inga kommentarer: