tisdag 7 oktober 2008

blogginl-ägg

ägg. ja, jag älskar ägg. om det inte vore för just dem hade jag lätt kunnat tänka mig vara vegan. men nej, jag kan inte föreställa mig ett liv utan ägg. ägg på macka, stekt ägg, fried rice with egg, paj med ägg i, sockerkaka, äggstanning och så vidare.

jag tycker att industrin för hur hönorna behandlas är helt åt helvete, men jag älskar ägg.

annars är ju detta klipp ganska så övertygande. eller som en syster i syd kommenterade klippet: "propagandafilm från äggindustrin på knark"

http://www.youtube.com/watch?v=GNndX9qua1o

tack, taalbi för den underbara filmen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar fan oxå ägg, gud så gott det är! Har du prövat äggröra med sweet chili sås, heaven!!! Luv

djaza sa...

nooo, i have not! men man kanske kan bli bjuden på det till bakismat om några helger.. hehehe