onsdag 11 maj 2011

helgrecept

i helgen har jag ätigt. eller inte bara. men mest. veckan avslutades med konferens med jobbet på självaste slottet här i örebro. fjärde besöket där på kort tid och jag börjar känna mig oroväckande bekväm där i lokalerna.

min helg började kanske aningen tidigare än mina kollegors.


det är nämligen ganska lätt att checka ut mentalt när man mot slutet av konferensdagen får ett mms med bild på en picknickfilt och texten "det enda som saknas är du".

i lägen som det uppskattar man verkligen inte de kollegor som tar till orda när chefen säger - någon som har nåt mer att tillägga? då vill man dra!!

senare blev det den där lingonfilmen på bio. oj vad jag bölade. så till den milda grad att andra biobesökare vände sig om för att se vad fan tjejen där uppe sysslade med egentligen.

mellan hulkningarna lyckades jag dock klämma i mig en hel del popcorn. så pass mycket att den fantastiska suhsin som dessutom är en fröjd för ögat, knappt gick ner.

naturligtvis sparade jag de godaste bitarna till sist. något som naturligvis gjorde pressandet till en oundviklighet. man lämnar inte avokado- eller sockerärtssushin. man gör det bara inte.

nya mattag dagen efter med frukost som dessutom bjöd på marmeladbuffé. det hör man ju bara på namnet att det är en bra start på lördag.



intressant utsikt får man dessutom ut mot den mindre romantiska boutiquen kötthandlar'n.



därpå blev det. ja, det blev buss ut till travet efter det. v75 var i stan. och det var precis som jag trott. sunkigt.

dessutom är min högst personliga teori att samtliga besökare egentligen önskar att de bor i umeå. men det är alltså bara vad jag tror.



maten blev som synes på bild potatismos, rostad lök och gurkmajonäs. vegetariskt, så det funkade för mig.



på bild finns även hur en vinstlott inte ser ut. spelade faktiskt upp alla mynt jag hade i börsen. 36 riksdaler gick jag back.


men enligt daniel ger ett besök på travet 15 erfarenhetspoäng, så jag kan inte klaga.

happ, hur toppar man en sån dag?

jo, man tar med sin filt igen och beger sig till närmsta vattendrag.
där grillar man sojakorv och låtsas som att söndagen aldrig ska ta slut.



sen köper man godisbitar i en påse och cyklar runt lite.

tror jag just kan ha gett receptet för en perfekt helg.

grädda i solen 25 grader. låt svalna innan servering. smaklig måltid!





Inga kommentarer: