lördag 28 maj 2011

bitterljuvt med rufflarn

bitterljuvheten i att en av ens favoritartister släpper sin sista skiva.

å ena sidan har musikhungerna suktat efter nytt, sedan de förra alstren spelats i bitar.

samtidigt är det sorgligt att en fantastisk fanbärare av öppenhjärtlig, ärlig och rak hiphop går i graven. känslor har varvat med humor, ackompanjerats av klockrena beats och skapat en vitamininjektion som svensk hip hop verkligen behövde.

att sagan är över kommer denna morgon inte som en chock. och en helt ny förståelse för mannen bakom masken, bakom musiken fick jag när jag läste artikeln en rufflares dilemma i magasinet filter.

det är dags att säga farväl och tacka för det underbara som varit. så nu ska jag bitterljuvt njuta av sista skivan med göteborgaren som inte gav vacker svensk melankoli ett nytt ansikte, men väl en mask.

pressreleasen:
Olofsson Management är stolta att presentera Roffe Ruffs sista fullängdare, Barrabas. Låtarna är producerade av Kapten Röd, Hofmästaren, Lance-A-Lot, Ante Lynx, Loopaddict, Roffe samt EKP. I vanlig ordning står Roffe och Bubba för inspelning, mixning och allmänt hokus pokus. Måns Asplund har även denna gången gjort masteringen. Etzia, Shi-shi, Mästerkatten och Hofmästaren är med och körar. Antwon lägger gitarr och Majornas egen Badman lägger cuts.

01. Prolog
02. Anticimex
03. Barrabas
04. Ge Mig Ett Skäl
05. L.I.M.B.O.
06. Jag Är Din
07. Monster
08. Så Är Det (Idiologi)
09. Fröken Anderberg
10. En Trappa Ner
11. Farväl

ladda ner skivan på stiladig.nu, eller köp den som cd på swingkids.se

Inga kommentarer: