måndag 16 maj 2011

embassy calling

exakt hur förvånad blir man inte när det dimper ner ett brev från amerikanska ambassaden i ens brevfack på jobbet?


och hur mycket höjs inte förvåningen när det visar sig vara en personlig inbjudan från ambassadören med fru, till ett firande av den 235 åringa amerikanska självständigheten?


aningen, kan jag lova.


att man även får en lapp där det framgår att festen är av trädgårds slag och att man därmed rekommenderas platta skor minskar ju inte direkt förvirringen i hjärnan.


så vad gör man nu? vad har man ens på sig om man går på en trädgårdsfest på en ambassad? just den klädkoden finns inte beskriven i min etikettbok.

4 kommentarer:

Hannah sa...

wow! imponerad.

Mia sa...

Inte dåligt Åsa!! Hur kommer detta sig?! Va roligt iaf!! Har ni känt varandra länge kanske! Svårt med klädval. Det enda jag ser framför mig är såna där kjoldräkter i matchande färger med detaljer på kavajen som presidentfruar och Silvia har har, gärna i pastellfärg. Med andra ord, jag är inte till någon hjälp. Kanske kan du ringa och fråga!

Anonym sa...

Sverigedräkt ska väl alltid vara rätt och därmed aldrig fel!

djaza sa...

Haha klockrena förslag! Sverigeräkt lär jag inte hinna skrapa fram till dess. Men Mia, det låter som du beskriver en Chanel-dräkt. Har ju 3-4 stycken sådana i garderoben, så det är väl bara att dra fram en sån gammal trasa ;).

Jag gissar att anledningen till jag fått inbjudan är at jag intervjuade ambassadens PR-ansvarige för radion för ett par veckor sedan.