tisdag 15 mars 2011

musspott i min sko

när årets snowboardpremiär skulle ske tidigare i vinter avbröts premiäryran plötsligt av totalt äckel.

var fullt munderad med snowboardkittet, täckbyxor, goggles, underställ, you name it.

men när jag skulle fixa den sista detaljen, ta på mig bootsen, sa det plötsligt stopp. foten ville inte ner i skon. något hade helt enkelt blockerat passagen.

detta något visade sig vara frön. massor av frön. frön jag tror samlats från mina föräldrars vinbärsbuskar. omsorgsfullt intryckta och packade i så stor mängd att det räckte ända från tårna upp till skaftet på skon.

äcklet var så totalt eftersom jag fattade att det förmodligen är ludna möss som haft party i min snowboardbag och använt mina skor som vinterförvaring.

en lång stund trodde jag dessutom att jag nu skulle dö en lång och plågsam död på grund av råttpesten jag säkerligen dragit på mig. mamma fick flertalet gånger upprepa att såna virus inte överlever -20 grader innan jag lugnade ner mig.

ingen snowboardtur den gången, men snart är jag åter redo. för nu ägnar jag del av min afton åt att skrubba skor i badkaret. kom och titta på om du har vägarna förbi!

Inga kommentarer: