onsdag 9 mars 2011

le angst

sitter och försöker planera våren och sommaren så det blir så bra som möjligt för alla inblandade. 50 procent här. 50 procent där.

kollar på resor. svettas av tanken på att boka massa resor åt olika håll. paniken över att boka fel. återupplever minnena av att stå på bromma flygplats.

nej, det är inget fel på biljetten. du har bokat fel. du har bokat till malmö tur och retur, inte umeå. biljetten är inte ombokningsbar, så du får inga pengar tillbaka. det kanske finns en sista minuten till umeå. men bara kanske.


tittar vidare. bokar en resa. ångesten kommer krypande. googlar att det verkligen är tandådalen fjällkyrka som är rätt station. tänk om vi hamnar fel, dubbelkollar alla uppgifter innan jag skickar i väg beställningen. vill hämta ut biljetterna på stationen ikväll så jag verkligen vet att jag inte bokat fel. bokade jag förresten åt rätt håll? jag ska TILL tandådalen. dubbelkollar. puh! det stämde.

kollar vidare.. resan i augusti är inte klar. varför finns inte biljetterna som fanns förut? kollat fel datum.. ångest igen. var jag nära att boka fel datum?

kollar ännu fler resor. puzzlar våren. tiden rinner iväg. hinner fan inte till gymmet som planerat. inge gym i helgen heller. för då är jag i umeå efter 12 timmar på tåget. ångesten kryper längs ryggraden. ingen träning. ont i ryggen. inser att jag suttit framför en dator i tolv timmar i dag. det är ju sjukt. ångesten pulserar nu i nacken också.

pallar inte laga mat nu när klockan blev så sent. läggdags snart. kokar gröt fast jag inte är hungrig. inte riktig mat. ännu mer ångest.

skriver ett neurotiskt blogginlägg. orkar inte läsa igenom. ångest för det med.

måste sova nu. äta gröt först. ångest för hur dagen blev.

har jag på riktigt bara bokat en resa en endaste väg trots att jag pysslat med detta sedan jag kom hem från jobbet? pallar fan inte mer.

Inga kommentarer: