lördag 5 mars 2011

trerätters i casa de la djaza

bjöd mig själv på trerätters idag.

tänkte låta mig själv utvärdera matupplevelsen.

middagen började med en soppa på potatis och purjolök. smaken av persilja piggade verkligen upp, men tyvärr hade värdinnan tillsatt lite för mycket sojagrädde för min smak.

brödet hade inslag av frukt, vilket var trevligt. men tyvärr var portionen lite väl tilltagen. något som präglade hela middagen.

varmrätten var trevligt upplagd. 90-talet kändes representerat i grönsalladen och gav en härlig retrokänsla.

jasminriset var perfekt kokat. måste verkligen ge värdinnan en eloge för detta, då jag vet hur svårt det kan vara att få till riset.

både sojapuck och grönsaksbiff gav ett spretigt intryck och de kompletterade inte varandra speciellt väl. hade föredragit om hon bara haft grönsaksbiffen. det hade dessutom varit nog eftersom jag nu tvingades lämna.

som helhet var det dessutom lite torrt. fick själv gå och hämta sötsursås i kylen.

efterätten var däremot en riktig fullpoängare. hon hade verkligen lyckats hitta mina favoritgodisar.

blandningen mellan det sura i godisarna, det söta i kakorna och det salta i jordnötterna band sig dessutom samman i munnen och bildade en perfekt harmoni.


som helhet var det en trevlig afton, mest tack vare sällskapet.

hade dock varit trevligt om värdinnan orkat klä upp sig lite mer inför vår festmåltid. mjukisbyxor och trerätters går liksom inte riktigt ihop.

kvällen får av mig en stark 6:.

2 kommentarer:

Maja sa...

Vilken värdinna alltså! Hon tar väl hand om folk den där värdinnan.

djaza sa...

haha ja, självklart. lördagen var bara en stor repetition inför nästa besök från arvika dock.