onsdag 25 februari 2009

semlor, pasteller och prinsessor

gick som i ett rosigt skimmer hela dagen igår. dels för att metro skrev att pasteller är tillbaka i vår, (sägs ju varje vår, slår aldrig fel) men jag var såklart också nyfiken på veta om det verkligen nalkades förlovning, princess-stylee eller ej? tankar fanns att det bara var en stor anka som skulle få expresssen att behöva bli röda om öronen av skam, igen. men sant var det ju!

när jag tänker på det. vilken lustig tid att välja egentligen för prinsessbröllop men det är klart, bröd och skådespel är väl vad folket behöver i kristider.nä just det, hold the bread please.

och på tal om bröd funderade jag på om det var en slump att detta proklamerades på just semeldagen eller om detta hintar om en gräddbakelseklänning?
klk
älskar förresten kronprinsessans hyllning av tvåsamheten vid gårdagens presskonferens.
det är lättare att lösa uppgifter när man är två och med daniel vid min sida känner jag mig trygg. (...) ni har säkert också sett på mig de senaste åren att jag verkat både starkare och gladare.
ioioi
vad är väl en kvinna utan en karl vid sin sida? tack till kronprinsessan för att hon befäster kärnfamiljens ställning i detta horribelt liberala land som håller världsmästartiteln i antalet singelhushåll.

hade i övrigt otroligt kul på jobbet igår. researchade skägg, letade upp skäggforskare, skrev skäggfrågor och skäggmanus. kan bara säga att det är en otrolig kick att höra ens arbete läsas upp av programledaren i ett rikssänt radioprogram. att få cred för att ha castat en bra gäst är inte heller fy skam!

dagens skäggcitat: "om man tittar på skäggets olika inkarnationer så finner man ett symboliskt smörgåsbord" jojo! svd.se

åh just det! ikväll ska jag på popcirkus debaser. eller vad sägs om artisterna: frida hyvönen, those dancing days och sahata hotnights mfl?

Inga kommentarer: