torsdag 12 februari 2009

en praktikants första bekännelser

jag har börjat på min praktik nu. jag känner mig som lauren från the hills då hon började på teen vouge. så spännande.

mina två första dagar på lantz/nordegren-redktionen spenderades med introduktion. jag fick öva mig på redigering, lära mig de datorprogram som används, testa på att läsa in prator och telefonare. dessutom fick jag en private tour av radiohuset. en rundtur där även en passage genom grammofonarkivet ingick (!!)

igår kom jag igång med arbete i redaktionen. jag har hittills varit mest hos nordegren. jag har hittills redigerat illar (ljudklipp) och researchat en hel del. mycket kul! bland annat har jag ringt till hovet…

idag bokade jag dessutom en gäst för första gången, en professor från Stockholms universitet. han ska vara med och prata om darwin och dennes 200-års dag imorgon.

imorn är det förresten pontus enhörning (princess unicorn-tema?) som leder programmet, så lyssna imorgon, fredag på p4 kl 13.03!

ps. alla på redaktionen är supertrevliga (och roliga) så jag trivs superbt!! ds.

2 kommentarer:

Bryggaren sa...

jag glömde svara på ditt sms. men jag kan meddela att min avundsjuka för grammofonarkivet är stor!!

Anonym sa...

Fan va kul att du gillart! Det låter sjukt kul och worlds apart från vad jag gör just nu (nuttin) Vill höra mer, tänkte att jag skulle ringa dig på söndag! Älskar dina referenser förresten. Bäst bäst bäst. Hörs snart!