fredag 29 april 2011

bröllopsyra för den brittiska ladyn

nu sitter jag på tåget. på väg mot umeå igen. blev en intensiv, men kort dag.

fast i och för sig... när jag väl är hemma kommer jag nog se på detta som en låååång dag.

åkte till en av sveriges största bröllopsbutiker för ett livereportage angående bröllopet där i engelandet.

mycket tyll blev det.

sedan fick jag klä ut/upp mig till brittisk lady, eftersom vi låtsades som jag var bjuden till bröllopet.

det blev en skir småblommig klänning i beigt och rött, med ett lite rosa/rött band runt midjan samt en matchande stor hatt, galet höga klackar och en liten aftonväska. tur jag var blek som en britt så det blev riktigt autentiskt.

eftersom vi befann oss i lite av en radioskugga fick en tekniker följa med mig och köra från den stora teknikbussen. sjukt spännande, faktsikt. det var som att ha en egen privat studio i baksätet.

var skeptisk till hela tanken på giftermål innan jag åkte till butiken. och jag kan lova att allt fluff och lull-lull inte gjorde peppen högre...

Inga kommentarer: