onsdag 1 juli 2009

musik för kropp och själ utan något vinstintresse

måndagen var en lyckans dag för mitt musikhjärta. organism 12s nya platta om gud vill och vädret tillåter finns sedan i fredags att ladda ner på the pirate bay. tillbaka i ume med egen dator kunde jag äntligen dra hem den och ladda in i mp3-spelaren. dagen på kyrkogården gick med detta som en dans vill jag lova.

när första singeln, den vita kaninen släpptes för några veckor sedan hade jag aningen svårt att förstå låtvalet. men nu, sett i hela sitt musikaliska sammanhang känns det hela logiskt.

precis som utlovat är detta släpp ännu mer självutlämnande än petar på döda saker med pinnar. titelspåret är en slags ode från gudfadern från luthagen att vara sitt allra ärligaste jag och sätta sina känslor direkt på pränt utan några krusiduller. med mindre ordvrängande och färre metaforer. rakare än någonsin förr bekräftar herr ågren än en gång att han är den bästa lyricisten sverige har.

det är en mognare organism som klivit in i mickbåset och vapendragaren dj large levererar mörka, elektoniskt inspirerade produktioner från sin sida.

big up till honom för de sjukligt vita tänderna också.

min absoluta favoriter hittills är som en rysning och om du var jag.



o
utöver det hade jag även en avi från swingin hut att jaeger ep'n futuretro jag beställde förra veckan fanns att hämta ut på okq8.












0
80 pix. vinyl (!!) och kod för nerladdning rätt ner i brevlådan.

väl investerade ören kan jag lova!

streama epn på
jaegers myspace eller beställ på swinginhut.com

bäst: listen feat. leni

Inga kommentarer: