måndag 20 juli 2009

b-day i det gröna

ljuva, ljuva (fan, jag måste köpa en synonymordbok) 25-års dag! inleddes med uppvaktning i hagsätra följt av egenkomponerad vegantårta. ful, men bara lite äcklig. eller det kanske är som det ska när de man ska bjuda på tårta börjar garnera tårtan innan de hugger in på den?
sen: uteservering på söder under den gassande sol. dagen till ära åkte jag djurgårdsfärja för första gången i mitt liv. klart den oskulden skulle tas på min födelsedag. vilken känsla! vinden i håret, saltstänken som slog upp på läpparna, utsikten av söder from the sea, den klibbiga doften av sockervadd när fötterna åter nådde land vid gröna lund. bättre än ett besök på det sistnämda i'm sure.

efter bussturer och en hel del irrande runt på djurgården nåddes till slut kvällens mål. stämning? på topp. till och med pissmyrorna ville ha sig en del av partykakan. folk var kittade. snyggast? kub med
dessa otroligt feta pearltinum plates runt sin hals. fler exempel hos plastick pimpin. varenda en är helt av kroken!

skogsfesten var otroligt snajsigt uppstyrd med partytält, ljudsystem, bbq och senare på kvällen: livemusik som strålande starkare än forsmark, framfört av inga mindre än de smärre husgudarna industrin. på bilden representerad av ena halvan: elle och makkan.

även jaeger bjöd på godbitar från nya epn (den du kan läsa mer om nedan, alltså).

kvällen avslutades freestyle session, även den i det gröna omgivet av blommiga lampskärmar med värmeljus i innan farbror blå kom och sa god natt.

tack, tack alla förtjusande vänner för uppvaktning och backning! ni gjorde min dag, händerna nere.

nedan: en låt från 1976 som vill jag mena summerar kvällen i runda ordalag. dessutom måste avsaknaden av soulaktigheter vägas upp på bloggen min.



å hiphophuven där ute kan ju fundera på vilken bdp låt som byggts på denna... vinnaren får bjuda mig på bärs. nu äre disco som gäller, ey!

Inga kommentarer: