onsdag 16 februari 2011

boogversioner vol I

mächy har för ett par veckor sedan släppt en samling av de versioner han gjort på andra rappares låtar, sin a boogversioner. jag skriver hittills för jag kan nästan lova att det kommer mer av denna vara. och inte mig emot!

den första, le originale boogversion, mächy med vinet. mächys version av organismens den vita kaninen är fortfarande min personliga favorit.

och personligen tycker jag att det är ren och skär genialitet när han på remaken av daltones en tunga av guld, rappar att han ger dig ett booghjärta. orginalet säger ju stort hjärta. och boog, dvs intag av alkoholhaltiga rusdrycker har ju visat sig ge förstorat hjärta.. ja ni fattar ju´vad jag menar!

föväntingarna på den kommande skivan mächy på luffen har aldrig varit högre!

ps. kika på mächys extremt snajsiga solglasögon på omslaget. de är sannerligen pricken över i:et på den sjukt fräsch looken.

Inga kommentarer: