söndag 27 juni 2010

varför har jag sovit på detta?

när jag hörde att detta samarbete var in the making blev jag mer än taggad. älsk-älskade road to zion damian jr gong marleys fantastiska welcome to jamrock. sen glömde jag heelt bort detta till igår när jag läste recensioner i rocky.

distant relatives är ett verk av, välgörenhet (hur mycket jag än hatar ordet). där en del av vinsten ämnas gå till olika projekt i afrika. eller som nas sa det: We tryin' to build some schools in Africa with this one, and trying to build empowerment. We're tryin' to show love and stuff with this album. So, the record's … all about really the 'hood and Africa also as well.

det är i samarbeten som dessa som kärleksbandet mellan hiphop och reggae blir fantastikt vackert och starkt. djaza gillar!








Inga kommentarer: