tisdag 7 april 2009

wå yao

vart övergiven till middagen idag, men jag klarar mig alltid! bestämde mig för att beställa lite mat... så jag gick ner till snabbmatsstället med min lapp där det stod:

wå yao
chow mien piao
tsu dö
wå bu chur row

det ska typ betyda.
jag vill ha stekta nudlar utan kött.

men tydligen var min kinesiska inte så perfekt, så till slut var fyra kinesiskor engagerade i mitt matbeställande. men med lite trixande gick det vägen och jag fick min betällning.
0
dock hade det inte riktigt gått fram att jag inte ville da báo, ta med maten, så jag fick en take away påse. timid som man är, sa jag inget utan gick hem och avnjöt mina stekta nudlar. dessutom ville jag inte göra någon besviken då vår kommunikation gått så tjusigt.
o
fair enough som vi brukar säga.

1 kommentar:

Minayoo sa...

Fan vad du e söt, du verkar ha så roligt. Lycka till, själv blir det Sardinien i morgon och inte Egypten. Men det duger det med. Har hört att de ska ha grym dykning där också:) Kram!!!